Taliansko pre lásku – Bergamo, Lake Iseo a švédska svadba

Naše nohy sa sotva dotkli zeme v Anglicku skôr, ako sa opäť nachádzame na ceste. Teraz sme v Taliansku – v malom meste Bergamo severne od Milána.

Je to súčasť Talianska, v ktorej sme predtým neboli, takže – aj keď sme tu len na noc – chceme získať čo najviac predstavy o Bergamo.

Po našej noci sa vydáme na hlavný dôvod, prečo sme tentokrát v Taliansku: Naši milí kamaráti Ida a Filip sa vydávajú! Ich svadba je na brehu jazera Isao – jedného z úžasných jazier a vedľa jazera Como.

Pripravte sa na ohromujúce pamiatky, ohromujúce svadobné zábery a jedlá!

Na zdravie – Jim a Christina XX

Pretože svadba, ktorú ideme, je severne od Milána, rozhodli sme sa odletieť na letisko Bergamo, ktoré je tiež severne od Milána. Je lacnejšie letieť, bližšie k jazeru Iseo a je to niekde, kde sme predtým neboli.

Je to tiež krásne. Keďže všetky tlmené tóny Toskánska zmiešané s vysokou majestátnou majetkom talianskeho severu, Bergamo nie je mesto, ktoré by malo chýbať.

Na kopci a nad Bergamo’s Modern Center je Città Alto – staré mesto. Môžete jazdiť sem alebo – ešte lepšie – chytiť verejný pohrebný vlak, ktorý lezú strmý kopec cez hrubé steny opevneného historického srdca Bergamo.

Uprostred Starého mesta je Piazza a Duomo, ktoré, ako vidíte, je jednoducho krásna.

Späť v (relatívne) novej časti Bergamo z kopca skúmame ulice a hľadáme neskorý nočný Aperitivo. Christina si všimne toto úžasné miesto: Bù – syrový bar!

Preto tak veľmi milujem Taliansko. Existujú miesta-dokonca aj v mestách, ktoré sú také nezasiahnuté ako Bergamo-, ktoré oslavujú najlepšie veci o jedle tak dobre. Myslím, že syrová tyčinka? Vážne?

Áno. Vážne.

Občerstvime toto potešenie z čerstvej Burraty Bruschetta a pár pohárov piva a čudujeme sa, prečo toto miesto nie je v Austrálii vecou.

Nájdeme cestu do Starého mesta – Città Alto -, aby sme sa pozreli na scénu reštaurácie. Nie je ťažké nájsť tu hlavné námestie – Piazza Vecchia – staré námestie. Prší, takže robíme rýchle rozhodnutie a zamierime do Ristorante Lalimentari.

Ponuka je celkom krátka, ale atmosféra je skvelá. Veľa miestnych obyvateľov, rodín, pracovných kamarátov kamarátov-všetci si tu užívajú domácke, ale šikovné jedlo.

Bergamo je známy svojou polentou, takže sa cítim povinný objednať si niektoré. Existuje niekoľko možností, ale prekvapivo idem na Polentu s Gorgonzolou. Očakávam, že Polenta sa zmiešala s Polentou, ale namiesto toho sa to stáva. Som tak šťastný! Polenta je vynikajúca – s zrnami a bylinkami po ňom a oveľa bohatšou rôznorodejšou chuťou, ako som mal v minulosti v Polente.

Necháme šťastné a neuveriteľne plné!

Dnes ráno sme späť v Bergamovom starom meste a na love kávy. Christina si všimla toto miesto včera večer na ceste domov. Potom bolo zatvorené, ale teraz prechádzame jeho dverami, ktoré si neuvedomujú, že sa chystáme zažiť to najlepšie cappuccino, aké sme kedy mali.

Ak ste niekedy v Bergame – alebo dokonca v blízkosti – uistite sa, že tu máte tu v Pasticceria Cavour. Zmení to váš život. A to nehovorím ľahko.

Aj keď máme stále trochu času, za dennom svetle skúmame viac Bergamovho starého mesta. Tu sú niektoré z našich obľúbených fotografií:

Staré benátske steny okolo Bergamo Città Alta sú neuveriteľné. A výhľady odtiaľto – pozeranie dolu na túto časť Lombardy sú ohromujúce. Sme smutní, že tu máme len noc, ale určite sa vrátime.

A keď máte takýto pohľad z okna hotela, nevadí vám výmenu Bergamo.

Dorazili sme na Lake Iseo na svadbu našich priateľov a sme trochu odfúknutí. Za hodinu jazdy z malého mesta Bergamo sa toto jazero a malé mesto Sulzano nemohli líšiť.

Zostávame v ohromujúcom hoteli Rivalago, ktoré je tiež svadobným miestom.

Možno spoznáte tento bazén z obalu, ktorý sme uverejnili začiatkom tohto roka, asi 15 neuveriteľných hotelových bazénov z celého sveta.

V našej izbe nájdeme krásny darček z nevesty a ženícha – fľašu Franciaorta. Toto je šumivé víno, ktoré pochádza z tohto regiónu rovnakým spôsobom, ako šampanské pochádza z konkrétnej časti Francúzska.

So svadbou, ktorá sa odohráva zajtra, využívame príležitosť na preskúmanie oblasti. Sulzano nie je veľké mesto, ale stále tu je veľa čo robiť, vrátane výletu na loď na hlavný ostrov pri jazere: Monte Isola. Okrem niekoľkých malých dedín na ostrove to robí ohromujúce pozadie k jazeru.

Tu sú niektoré z našich obľúbených fotografií z Isoly:

Trajekt do az Monte Isola je ekonomický a dáva vám vynikajúcu perspektívu samotného ostrova aj zvyšku regiónu. Okolo tejto časti jazera je niekoľko ďalších ostrovov a môžete si tiež rezervovať jazdu na lodi, aby ste ich videli. Tento výlet nám došiel čas, ale som si istý, že v budúcnosti bude ďalšia šanca.

Milujeme spôsob, akým skaly vylezú z vody, aby vytvorili Monte Isola. Je to celkomNa rozdiel od talianskej krajiny – pýtame sa, či naši švédski kamaráti a ich rodiny tu dostanú domov pre niektorých škandinávskych fiordov s týmto druhom výhľadu!

Dnes je skutočne veľký deň pre našich kamarátov Ida a Filip. Okolo hotela Rivalago je toľko ohromujúcich dotykov, ktoré z neho robí také krásne svadobné miesto. A samozrejme scenéria tiež pomáha!

Toto je skutočne úžasné miesto na svadbu – alebo len prechádzka po areáli s pohárom Franciaorty! Ešte lepšie, ak dokážete urobiť oboje.

Začína sa formálna časť svadby a všetko je také krásne. Ida samozrejme vyzerá neuveriteľne a jej závoj, ktorý je rodinným dedičstvom s generáciami iniciálov vyšívaných do nej, je jednou z tých detailov, ktoré robia také príležitosti, ako je tento ešte krajší.

Slnko svieti na predstavenie, rodina a kamaráti sa usmievajú a večierok je radosťou. Cítime sa tak, že sme súčasťou tejto oslavy romantiky.

A s obradom je čas dostať sa do dôležitej časti: jedlo! Stravovanie je samozrejme úžasné. Tieto okusy pred večerou už vyvíjajú príjemný tlak na moju pracku na opasok.

K dispozícii je dokonca aj stôl na syr a mäso! Pozrite sa na vyrezávanie modelu mozzarelly.

Takmer rovnako dokonalé ako samotná svadba, západ slnka je neuveriteľný. Je ťažké uveriť, že sme tu dokonca; S Christinou sa musíme stále pýtať, ako sme sa tu vôbec dostali. A všetko, čo môžeme urobiť, je pokrčiť plecami a úsmevmi na otázku.

Strana ide dlho do noci a všetci majú úžasný čas. Možno to nepoznáte, ale švédske svadby majú tendenciu chodiť dosť dlho. Po ceremoniáli je večera rozptýlená prejavmi. Ktokoľvek sa môže postaviť a hovoriť, ak chce, čo potenciálne znamená, že strana by mohla ísť nekonečne.

Snažím sa myslieť na to, že sa tento zvyk deje niekde ako vo Veľkej Británii alebo Austrálii. Skôr alebo neskôr by niekto povedal niečo strašné, však? Ale nie vo Švédsku a nie dnes večer. Okrem prekvapivej bomby do bazéna od otca Idy priamo uprostred prejavu jej starého otca sa všetci správali bezchybne. Aj ja!

Moje a Cristinove švédske sú trochu hrdzavé, takže sme mali trochu problémov s niektorými prejavmi, ale nestmalo to deň alebo potešenie, ktoré sme oslavovali s Ida, Filipom a ich rodinou a priateľmi.

Instamatické fotoaparáty, rekvizity a chlast tiež pomáhajú veci, samozrejme, samozrejme!

Je ráno potom a neviem povedať, či je to 3:00, alebo naša neochota opustiť toto ohromujúce miesto, vďaka ktorým sme pomalé vstať. Flamingo a pozlátená labuť v bazéne sa stále zúčastňujú párty, ale musíme sa zabaliť na ďalšiu zastávku na našej ceste.

Predtým, ako sa vydáme na cestu, máme poslednú prechádzku po meste. Dnes je nedeľa a kostolné zvončeky okolo mesta Little Lake Sulzano sú celé výkriky. Prechádzame okolo malého, ale dominujúceho kostola, jeho dvere Ajar pre ranný teplý vzduch.

Christina vloží hlavu dovnútra, aby videla celú omšu, ktorá sa deje, a zaskočí tento rýchly výstrel. Len to ukazuje, že stojí za to nahliadnuť aj do tých najškodlivejších dverí v Taliansku. Nikdy nevieš, čo nájdeš vo vnútri. Tento kostol nie je skutočne na čo sa pozerať zvonku, ale pozrite sa na steny a stropy.

Sulzano a Lake Iseo sa budú ťažko poraziť – najmä s takým ohromujúcim momentom zdieľaným na svadbe IDA a Filipovej. Uvidíme však, čo nájdeme v ďalšej časti našej cesty cez Taliansko.

Z ISEO cestujeme do jazera Como, pravdepodobne najslávnejšieho jazera na svete. Bude to druhýkrát na Como, ale v tejto časti cesty je ešte ďalší vzrušujúci prvok, ktorý sa nemôžeme dočkať, až sa s vami podelíme.

Dajte si pozor na naše budúce týždenné vydanie, aby ste zistili, čo to je!

Gratulujem IDA a Filip. Dúfame, že majú spolu úžasný život. Chceme im ešte raz poďakovať za pozvanie a poďakovanie svojej rodine a kamarátom za to, že boli tak vítaní a inkluzívni.