Dostávam platenie za potápanie: Moja skúsenosť s prácou s indonézskou cestovnou radou

, ktoré som už písal o svojom čase strávenom potápaním v Alor, Komodo a Raja Ampat, ale boli to hlavne podrobnými sprievodcami o tom, ako presne to dostať sa na stránky a zažiť potápanie v Indonézii. Chcel som zostaviť samostatný článok z môjho pohľadu, ako bloger cestovného toku, ktorý bol pozvaný, aby sa zúčastnil na takom neuveriteľnom výlete.

Keď sme prvýkrát začali tento blog, naším snom bolo jedného dňa dostať zaplatené za cestovanie po svete, tento sen sa však cítil tak ďaleko, že sa zdalo, že je to len ten sen. Na začiatku náš blog rástol veľmi pomaly. Denne by som skontroloval štatistiky, aby som videl 10 alebo 15 ľudí, ktorí navštívili naše stránky.

Postupom času, keď sme začali skladať veľké množstvo príspevkov pre hostí, vystupovali na obrovských mediálnych stránkach a správne inzerovali náš blog, začalo sa rozrastať. Asi po 2 rokoch sme začali dostávať ponuky, aby sme dostali zaplatené za cestovanie.

Najprv to bolo Mashable, ktorý nás najal, aby sme sa zúčastnili kampane, na ktorej pracovali s Cathay Pacific. Zaplatili nám mzdu a odleteli nás do New Yorku na víkend strávený offline. Odvtedy sme sa zaoberali Maltskou cestovnou radou, nájdite Kirgizsko, nájdeme New Hampshire, Juicertrip a mnohé ďalšie značky v platených cestovných kampaniach.

Pohovory v Upstate New York počas kampane Mashable / Cathay Pacific
Skoro každý z týchto výletov, na ktorých sa podarilo, ako som sa zúčastnil, boli pre nás zoznamy cestovných výrobkov. Všetci boli mimoriadne dobre zorganizovaní, ako sa nikto z nich necítil ako organizované turné.

Nemôžeme si predstaviť, že by sme boli dodávané okolo autobusu so 40 ďalšími ľuďmi, čo je presne to, koľko z týchto tlačových výletov je organizovaných pre blogerov cestovných miest. Vo všeobecnosti odmietame akýkoľvek druh výletu, ktorý by sa cítil ako obrovská skupina turné.

Zníženie bezplatných a platených výletov je určite špičkovým, ktorý by sme si nikdy neurobili, keď sme prvýkrát začali cestovať do blogov. V poslednej dobe sa však zdá, že v našej doručenej pošte každý mesiac je e -mail, ktorý nás pozýva na exotickú pôdu na platenej „tlačovej ceste“.

Vyzerá to, že je tiež skvelé byť pravdivé, ako aj typ pocitu, že táto metóda je tiež … pre každú cestu je však potrebné vykonať značné množstvo práce.

Dostávame zaplatené za cestovanie, ako aj na oplátku, ponúkame veľkú expozíciu, videá, články a všetky vývojy digitálneho rozprávania príbehov pre značky, rady a obchod, s ktorým spolupracujeme. Robíme najlepšie, aby sme sa podelili o pozitíva, ako aj negatívy miest, ktoré navštevujeme.

Ľudia sa nás vždy pýtajú, prečo chceme ľuďom ukázať, ako začať cestovný blog. Publikované na tejto webovej stránke: „Začnite dnes cestovný blog a získajte našu bezplatnú elektronickú knihu, ktorá vám ukáže, ako presne pestovať publikum a zarobiť peniaze online!“.

☞ Pozri tiež: Presne Ako vybrať názov cestovného blogu – najlepšie koncepty a mená názvu blogu, ktorým sa treba vyhnúť

Úprimne povedané, je to to najlepšie rozhodnutie, aké sme kedy urobili. Preto chceme pomôcť ostatným začať blog, aby sa podelili o svoje príbehy, ako aj informácie so svetom – pri platení za cestovanie aj online v zahraničí.

Začali sme tento blog už v roku 2012, kde by sme boli? Čo keby sme nekontrolovali, že publikovanie Johnny Ward, ktoré nás ovplyvnilo, aby sme začali blogovať? Čo keby sme to skontrolovali, nikdy však s nimi skutočne nedodržali výrobu kôz na ceste?

Pozeráme sa späť na tie dni, ako sa majster lotérie pozerá späť v deň, keď si kúpili svoj výherný lístok. “Čo keby som toho dňa nešiel do obchodu?” – „Čo keď osoba predo mnou kúpila lístok namiesto toho?“

Kúpili sme si tento lístok, ako aj od tohto rozhodnutia, sa mi podarilo zúčastniť sa výletu potápačského potápačského potápania Wonders 2017.

Pozvanie na skúsenosti, ako je táto, nám pripomína presne to, aké šťastné sme, ako aj presne, ako sme šťastní, že nás priviedli naše cesty.

Pre tých, ktorí majú radi cestovanie, skladanie, ako aj fotografiu, je cestovný blogovanie konečnou prácou. Toto je najlepšia metóda na integráciu vecí, ktoré ste nadšení, a zároveň zarábajte peniaze v rovnakom čase.

Keď sme dostali e-mail od ministerstva cestovného ruchu Indonéziu, pričom som uviedol, že som bol pozvaný, aby som sa zúčastnil na potápanej ceste Wonders 2017, bol som odfúknutý. Bol to skutočne výlet do života, ako aj s neuveriteľným tímom ľudí.

Stretnúť sa s tímom

Výlet zázrakov vzal 10 ovplyvňovateľov internetu na 3 najlepšie potápačské miesta v Indonézii. Cesta zahŕňala všetko, lety do Indonézie, lety medzi ostrovmi, všetky prevody, ubytovanie, diviNg, ako aj jedlo … všetko.

To všetko zorganizovalo Boulle, zázračný pracovník, ktorý nejako dal celú túto vec spolu so svojím tímom, ako aj bez problémov. Naším vodcom cesty bol Pinneng, veselý chlap z Kupangu v Indonézii, ktorý všetci prišli telefonovať otcovi.

Ja & Pinneng na potápačskej lodi Liveaboard v Komodo

Rovnako bolo veľa ľudí z ministerstva cestovného ruchu, ktorí sa pripojili k výletu v rôznych časoch. Celkovo sme väčšinu času cestovali s približne 15 ľuďmi.

Od chvíle, keď sa začal výlet, bolo zrejmé, že sme mali fantastickú posádku. Nikto nebol diva, rovnako ako všetci mali mať dobrodružstvo. Všetci sme spokojní s „uvítacou večerou“ v hoteli Novotel v letovom termináli na Bali, ako aj keď to bolo trochu pokojné, pretože všetci boli zaostávaní prúdom, bolo stále zábavné uspokojiť skupinu a počuť viac o našich nadchádzajúcich výlet.

Úplne prvé ráno na výlete som sa musel rozlúčiť s darkou. Za 10 rokov sme nestrávili viac ako 48 hodín! Bude to 12 dní, rovnako ako to bolo určite nešťastné zbohom. Zostala na Bali, zatiaľ čo som vzlietol na moje potápačské dobrodružstvo.

Z Bali som odletel do Alora, ako aj toho ráno, keď som naposledy musel priniesť batoh. Boulle mal výlet tak dobre organizovaný, že sme sa vlastne nedotkli našich tašiek v dňoch cestovania. Nechali by sme ich pred dverami hotelového vesmíru, ako aj tím by ich vyzdvihol, vzal ich na letisko, skontroloval ich a potom ich zobral do nášho hotelového priestoru na druhej strane.

Nemuseli sme ponúknuť žiadne druhy dráždivých vecí, ktoré zvyčajne prichádzajú v cestovných dňoch. Lietali sme s ekonomikou, ale pri každom zastávke sme sa tešili z obývacej izby. Aká služba!

Pristátie v Alor sme skočili do autobusu, ktorý nás priviedol do regionálneho kmeňa, kde sme boli svedkami skutočne úžasného tradičného výkonu. Pre turistov to bolo trochu „obliekajúce“, avšak tanec, ako aj hudba bola nádherná, ako aj fascinujúce vidieť ich tradičné oblečenie.

Nasledujúci deň sa začal potápanie. Musím tvrdiť, že Indonézia skutočne zvýšila latku toho, čo robí skvelý ponor. V Alor bol každý ponor fenomenálny. Mali sme expozíciu až 30 metrov a existovali také silné oblaky rýb, že rozmazali moju víziu a čiastočne zablokovali slnko na niekoľkých ponoroch. Bolo to neuveriteľné!

Na jednom z ponorov v Alor nemám na pamäti, že som okolo 15 metrov, ako aj úsmev mi pokrčil tvár. Zrazu ma to zasiahlo. Dostal som platený za to, že som urobil niečo, čo milujem. Platil som sa za potápanie.

Nezablokujem deň (späť v roku 2008), keď som dostal akreditáciu potápačského potápania v Thajsku, ako aj presne, ako som bol nadšený. Za tento program som zaplatil veľa peňazí, ako aj veľa peňazí za nasledujúce ponory. Nikdy by som neveril, že Deň osoby, ktorú by som si najal turistickú radu, a dostanem zaplatené za ponoru na niekoľkých najlepších miestach na Zemi. Aká práca!

Po Alor sme skočili na ďalší let, ktorý nás zaviedol na ostrov Komodo. Môj kamarát Justin sa v minulosti ponoril v Komodo a povedal mi, že je to najlepšie potápanie, aké kedy urobil. Justin urobil takmer tisíc ponorov, takže od neho prichádzalo obrovské vyhlásenie.

V Komodo sme sa uspokojili s potápačskou loďou Livaboard, kde sme sa chystali online a ponoriť sa na ďalšie 3 dni. Nikdy predtým som sa nepripojil k živej doske, takže som bol veľmi nadšený, že som ju zažil.

Loď bola úžasná. Bolo tu veľa oblastí, ktoré sa mohli salóniovať, ako aj relaxovať, ako aj naše kajuty mali klimatizáciu! Mal som to šťastie, že mám svoju osobnú kabínu, ako aj keď bola malá, ako aj skôr zásadná (neexistovali žiadne prikrývky), bol som šťastný, že som nemusel zdieľať priestor ako niekoľko ďalších ľudí na výlet.

Náš potápačský čln v Komodo
Prvé popoludnie v Komodo všetci sme vyskočili zo strany lode, plávali, pili pár pív a sledovali, ako slnko zapadlo cez vlnené, závesné povrchy na ostrovoch Komodo. Keď sa slnko ponorilo pod Savu Sea, z obzoru sa začali objavovať obrovské netopiere, ako aj ich klajúce siluety preleteli priamo nad našou loďou.

Bol to perfektný koniec nášho prvého dňa v národnom parku.

Dodržiavanie rána sme sa prebudili o 6:30 (každý deň sme sa na tejto ceste zobudili skoro), sme mali raňajky na lodi na živú tabuľu a potom sme naskočili na menšiu loď, ktorá nás priviedla na ostrov Rinca. Tu sme videli obrovských Komodo Dragons.

OdvážneRovnako ako som navštívil ostrov Rinca už v roku 2009, ako aj odvtedy sa veľa nezmenilo. Prechádzali sme sa okolo ostrova s ​​strážcom a všimli sme si veľa 200 libier. Stále som šokovaný tým, ako nás Rangers umožnili dostať sa, mohol by som skutočne strčiť jedného z drakov s mojou gopro selfie paličkou v jednom okamihu.

Tieto veci môžu bežať rýchlosťou 30 km / hodinu a sú schopné odstrániť Buffalo, takže by ma neprekvapilo, keby sa tieto uvoľnené predpisy zmenili v nasledujúcich rokoch. Bude trvať len niekoľko ďalších turistov, aby sa títo jašterice pohltili skôr, ako sprísnia pravidlá (áno, v minulosti došlo k incidentom).

Po drakoch bolo späť na malej lodi začať sa potápať v Komodo. Úplne prvá ponorná stránka bola Manta Alley, rovnako ako som umierala do oblasti Manta Ray – zážitok, ktorý bol už roky v mojom zozname kontajnerov potápania.

Našťastie sme na tom ponore videli dve obrovské mantas! Jeden z nich plával priamo smerom k nám a keď som sa s mojím GoPro snažil stlačiť tlačidlo záznamu, vlastne som hľadel dolu krkom 7 -stopového lúča. Zarobil vľavo na poslednú chvíľu, rovnako ako to mám úžasné zábery (nenechajte si ujsť video v dolnej časti tohto príspevku).

Tento prvý prvý ponor bol neuveriteľný, rovnako ako sa po tom zlepšilo oveľa lepšie. Videli sme veľa korytnačiek, orlových lúčov, žralokov, krokodílových rýb, chobotnice a úhorov v Komodo. Život rýb bol rovnako hojný ako v Alor, avšak tu bolo toľko veľkých pelagických, takže som presvedčený, že to bolo oveľa lepšie miesto.

Na druhú noc v Komodo bola naplánovaná nočná ponor. Nikdy predtým som neurobil nočný potápanie, pretože musím tvrdiť, že je to strašidelný, akokoľvek vzrušujúci zážitok. Išli sme s baterkami v čiernej farbe, ako aj na škvrnitých žralokoch, chobotnici, chobotnici, levových rybách, ako aj nejaké obrovské oblátky.

V nočnom ponore, aj keby som na chvíľu stratil zo zreteľa skupinu, moje srdce by začalo pretekať. Je niečo nervózne, že ste v strede oceánu v hĺbke 18 metrov, s ničím, čo je baterka, ako aj hluk vášho vlastného dýchania.

Druhé ráno v Komodo sme sa zobudili o 3:30 (viem … blázni). Všetci sme sa vyvalili z postele ako zombie a tiež skočili na malú loď, ktorá nás vzala na krátku cestu do Gili Lawa. Objavili sme sa na pláži na ihrisku Black a začali sme turistiku na malom ostrove.

Bol som vyčerpaný a snažil som sa prinútiť svoje telo, aby sa pohybovalo, keď chcelo byť späť v posteli. Pozrel som sa tak dobre, ako som videl oblohu plnú hviezd – druh, ktorý musíte cestovať ďaleko od civilizácie, ako aj kontaminácie svetla, aby ste videli.

Východ slnka v Gili Lawa

Keď sme sa dostali na vrchol, všetci sme pripravili naše fotoaparáty a čakali sme, až sa začne podívaná východ slnka. Keď sa slnko nakoniec začalo zvyšovať nad morom a osvetľovať zložené povrchy ostrova Komodo, bol som bez reči. Zriedka vstávam na východ slnka, avšak stálo to za každú zmeškanú minútu spánku.

Po východe slnka sme mali zorganizované dva ponory, ako aj naďalej ma ohromili. Stránka Castle Rock Dive bola ohromujúca a dobre sme dokončili Komodo s jednou ďalšou pôjdem do Manta Alley, kde sme si všimli ešte jedného Manta Ray.

Po Komodo sme naskočili na ďalšiu sériu letov, aby sme nás priviedli do Raja Ampat, posledného miesta na výlete. Opäť sme sa nedotkli našich tašiek tak dobre, ako boli magicky vložené do našich priestorov po našom príchode do letoviska Raja Ampat Dive Resort.

Toto bola moja najobľúbenejšia časť cesty zďaleka. Nielenže je Raja Ampat mimoriadne vzdialené miesto potápania, ktoré má len málo ľudí, ale je to tiež jedným z najviac vizuálne ohromujúcich miest, aké som kedy videl na svojich cestách.

Drobné koralové kôrovce ostrovy dotkli more, ich biele piesočné okraje sa potápali pod pokojným povrchom – osvetľujú vodu okolo nich v brilantnej akamarskej žiare.

Dedinčania prešli okolo svojich malých člnov a pozerali sa na našu veľkú potápačskú loď so zvedavosťou. S najväčšou pravdepodobnosťou berú svoje deti, ako aj z inštitúcie – ich životy, aj keď prechádzajúce tak blízko nášho, sa zdali tak ďaleko.

Skontrolovali sme sa do potápačského letoviska, rovnako ako to bolo moje obľúbené ubytovanie cesty. Slovo „letovisko“ skutočne nerobí toto miesto spravodlivé. Tam bolo 8 chladných bungalovov, ktorí sedeli priamo na piesku s výhľadom na záliv.

Mike, rovnako ako som zdieľal priestor v jednom